„Przepustka do świata rysunku”

Program warsztatów „Przepustka do świata rysunku”


1. Wiadomości wstępne. Podstawy rysunku, perspektywa, horyzont, punkty zbiegu. Kwadrat, koło i sześcian w perspektywie, różne ujęcia. Bryły proste w perspektywie, walec, prostopadłościan, ostrosłup, kula, stożek.



2. Ćwiczenia sprawnościowe. Jak wyrobić sobie pewną rękę oraz tzw. „gest”. Cechy charakterystyczne rysunku architektonicznego. Planowanie rysunku, konstruowanie brył oraz nakładanie waloru. Dlaczego kontury są ważniejsze niż światłocień.


3. Bryły złożone, połączenia i kombinacje brył prostych. Dwunastościan foremny oraz pozostałe bryły platońskie. Butelka, żarówka i figura szachowa jako przykłady brył obrotowych.


4. Rysunek warsztatowy, wykorzystanie wiedzy o perspektywie w praktyce: Trójwymiarowa litera S wycięta z bloku pleksi, żelazko, maszynka do mięsa, bateria prysznicowa. Drobne przedmioty rysowane z pamięci. Samochody i inne pojazdy mechaniczne.


5. Podstawy budownictwa i projektowania konstrukcji. Złącza ciesielskie i stolarskie oraz konstrukcje z ich wykorzystaniem. Proste budowle różnego typu, mostek drewniany, wiata przystankowa, schron turystyczny.


6. Budowa ludzkiego ciała, budowa głowy, wymiary i proporcje. Szkielet ludzki, ciało w ruchu. Człowiek z natury w różnych pozycjach, uczestnicy kursu rysują siebie nawzajem. Autoportret z wykorzystaniem lustra.


7. Historia architektury w pigułce. Perspektywa ulicy i placu miejskiego. Zagroda wiejska, rynek małego miasteczka, zamek średniowieczny. Najważniejsze cechy tradycyjnej architektury polskiej: dworek, chata chłopska, młyn, wiatrak, kościół. Style w architekturze. Najsłynniejsze zabytki architektury polskiej i światowej.


8. Wstęp do projektowania architektonicznego. Projekty przedmiotów codziennego użytku oraz obiektów tzw. małej architektury. Przestrzeń publiczna oraz ulica we współczesnym mieście. Miasto przyszłości, projekt scenografii do gry komputerowej.


9. Różne techniki rysunkowe i malarskie. Niekoniecznie trzeba rysować ołówkiem. Akwarela, tusz, kredki oraz flamastry. Czy za kolor otrzymuje się dodatkowe punkty?


10. Jak należy zdawać egzamin. Pułapki, które zastawiają na nas egzaminatorzy. Uniwersalne algorytmy, pozwalające prawidłowo wykonać każdy rysunek. Spis tematów z lat ubiegłych. Egzamin próbny.


Częstotliwość – 2 razy w tygodniu po 2 godziny zegarowe

Koszt - 30 zł za godzinę ( 60 zł za zajęcia)

Miejsce - siedziba CSW Arteer Warszawa, ul. Skalbmierska 13


Prowadzący:

Przemek Wieczorek – absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Uczy rysunku od 25 lat i to zarówno kandydatów na studia kierunkowe (architektura, architektura krajobrazu, aranżacja wnętrz itp.), prowadzi zajęcia nauki rysunku dla plastyków-amatorów dla dzieci, młodzieży dorosłych oraz seniorów.

Would you like to try out ipage hosting, they provide reliable green hosting service.
Copyright © 2017 Arteer. Wszelkie prawa zastrzeżone.